Hoe ziet het CKV-verslag er uit?
· De naam van het onderwerp (wat je bezocht hebt).
· Je volledige naam en je klas.
Vooronderzoek:
· Krantenartikelen, tijdschriftartikelen, internet informatie, folders, brochures etc…
Toegangsbewijs:
· Het kaartje, entree bewijs.
· Foto’s als beeldverslag.
· Video opname als beeldverslag.
Vragenlijst:
· Antwoorden op de vragen van de kijkwijzer.
Eigen mening:
- Vertel met eigen woorden wat je er van vond en waarom.
Vragenlijst Film
1. Welke film heb je gekozen?
2. In welke plaats ben je naar de bioscoop geweest?
3. Hoe wist je dat deze film in de bioscoop draait?
4. Waarom heb je deze film gekozen?
5. Met wie ben je naar de film geweest?
6. Welke informatie heb je van te voren verzameld over dit evenement? (krant, tv, internet…)
7. Waar heb je recensies over deze film gevonden? Zoek in kranten of internet wat mensen van deze film vinden.
8. Beschrijf in het kort het verhaal van de film.
9. Hoe begint de film? (rustig, druk, met voorstellen van mensen of midden in het verhaal…)
10. Wie zijn de hoofdrolspelers en hoe heten de acteurs die de rollen spelen?
11. In welke tijd speelt zich het verhaal af?
12. Hoe is met het begrip tijd gewerkt? Is het een verhaal wat zich binnen 1 dag afspeelt of een maand of een aantal jaren?
13. Wat was de sfeer van het verhaal? Paste de muziek bij die sfeer?
14. Hoe is het licht gebruikt om sfeer te scheppen? Donker als het spannend was, of heel licht zodat je alle spelers goed kon zien?
15. Zijn er special effects gebruikt? Beschrijf even in het kort wanneer er stunts, computer-technieken of special effects gebruikt werden.
16. Heeft de film een titelsong, een nummer waar de film mee begint? Hoe heet deze en past hij bij de film?
17. Met welke bedoeling is de film volgens jouw gemaakt? Voor de lol, om mensen te informeren…)
18. Wat vond je van de film? (eigen mening).
Vragenlijst Kunstwerk
1. Welk kunstwerk heb je gekozen? (naam van het kunstwerk en maker)
2. In welke plaats staat dit kunstwerk?
3. Waar kun je het kunstwerk zien? (gebouw, plein, straat…)
4. Waarom heb je juist voor dit kunstwerk gekozen? (eigen mening)
5. Met wie heb je dit kunstwerk bekeken?
6. Welke informatie heb je over dit kunstwerk kunnen vinden? (krant, gemeente, internet…)
7. Welke informatie heb je over de kunstenaar kunnen vinden? (krant, gemeente, internet…)
8. Wie is de opdrachtgever van het kunstwerk, wie heeft het betaald?
9. Is het kunstwerk ruimtelijk of plat?
10. Waarvan is het kunstwerk gemaakt? (metaal, glas, kunststof, afval…)
11. Welke vormen zie je het meest? (ronde, hoekige, natuurlijke vormen)
12. Kun je zien wat het kunstwerk voorstelt? Zo ja, beschrijf wat het moet voorstellen.
13. Zit er een verhaal/geschiedenis aan vast? Zo ja, beschrijf in het kort het verhaal.
14. Past het kunstwerk op de plaats waar je het ziet en waarom?
15. Vertel in het kort waarom je het kunstwerk mooi of juist lelijk vindt? (eigen mening)
16. Vind je het belangrijk dat het kunstwerk wat je gekozen hebt daar staat? (waarom wel/niet)
Vragenlijst Museum Cultuur
1. Hoe heet het museum wat je hebt gekozen?
2. In welke plaats ligt dit museum?
3. Waarom heb je dit museum gekozen?
4. Met wie heb je dit museum bezocht?
5. Welke informatie heb je verzameld over dit museum? ( krant, t.v., folders,…)?
6. Vertel iets over wat er in dit museum te zien is?
7. Welk onderdeel van het museum vond je het interessants en waarom?
8. Welk onderdeel van het museum vond je juist minder interessant en waarom?
9. Wat vond je van het gebouw? (beschrijf het gebouw hoe het er uit ziet van binnen en van buiten)
10. Heeft het museum een informatiebalie/winkel?
11. Heb je daar informatie vandaan gehaald/gekocht? (of een souvenir)
12. Wat vond je van de plek waar het museum staat? (plein, straat, park)
13. Wat vond je van het bezoek aan het museum? (eigen mening)
14. Wat ben je, na dit bezoek aan het museum, nu meer te weten gekomen dan dat je al wist ?
15. Zou je dit museum aanbevelen aan iemand anders? (waarom wel/niet)
Vragenlijst Museum Kunst
1. Hoe heet het museum wat je hebt gekozen?
2. In welke plaats ligt dit museum?
3. Waarom heb je dit museum gekozen?
4. Met wie ben je dit museum bezocht?
5. Welke informatie heb je verzameld over dit museum? ( krant, t.v., folders,…)?
6. Vertel iets over wat er in dit museum te zien is?
7. Welk kunstwerk vond je heel mooi en waarom?
8. Welk gevoel roept het kunstwerk bij je op? (agressie, angst, feest, liefde…)
9. Hoe heet de kunstenaar die dit werk gemaakt heeft en waar komt hij vandaan?
10. Welk kunstwerk vond je juist heel lelijk en waarom?
11. Welk gevoel roept het kunstwerk bij je op? (agressie, angst, feest, liefde…)
12. Hoe heet de kunstenaar die dit werk gemaakt heeft en waar komt hij vandaan?
13. Wat vond je van het gebouw? (beschrijf het gebouw hoe het er uit ziet van binnen en van buiten)
14. Heeft het museum een informatiebalie/winkel?
15. Heb je daar informatie vandaan gehaald/gekocht? (of een souvenir)
16. Wat vond je van de plek waar het museum staat? (plein, straat, park)
17. Wat vond je van het bezoek aan het museum? (eigen mening)
18. Wat ben je, na dit bezoek aan het museum, nu meer te weten gekomen dan dat je al wist ?
19. Zou je dit museum aanbevelen aan iemand anders? (waarom wel/niet)
Vragenlijst Exotisch koken
Hoe ziet het CKV verslag eruit?
Titelblad/ voorpagina:
1. Titel van het onderwerp.
2. Je volledige naam en klas
Vooronderzoek:
Vertel waarom je tot deze keuze gekomen bent. Waar heb je de recepten vandaan? Bij wie kun je terecht voor vragen.
Locatie:
Waar heb je je kookopdracht uitgevoerd?Voor hoeveel personen heb je gekookt?
Verslag van de activiteit:
Vermeld uitgebreid het recept .
Vermeld hoe dat je te werk bent gegaan en maak van elke activiteit een aantal foto’s waar je zelf ook op staat.
Zorg ook voor een goed gedekte tafel ( foto) ,
Houd na afloop van het etentje een vraag gesprek met degene die van je maaltijd genoten hebben. Laat ze onder andere vertellen wat ze er van vonden. Hoe was de bediening, hoe was de sfeer, hoe was de smaak en hoe was de verzorging.
Maak ook uitgebreide foto’s van de bereiding en ook van de afzonderlijke gerechten.